Plany marketingowe realizowane przez firmy pozycjonujące będą czynnikiem najważniejszym w tym biznesie. Trzeba mieć konkretne wzorce, które będą decydowały o sukcesie albo też o porażce. Jest oczywiście wiele ciekawych wzorców pochodzących z zagranicy, ale są pewne różnice pomiędzy działaniem firmy pozycjonerskie w Ameryce albo w Polsce. Wystarczy wymienić chociażby objętość tekstową. Na Zachodzie liczy się teksty marketingowe poprzez statystykę wyrazów. W Polsce najczęściej tego rodzaju zlecenia będą weryfikowane w kontekście ilości znaków ze spacjami albo bez spacji. Niuanse są drobne, ale w konsekwencji może to być kłopotliwe gdy copywriter musi przygotować dużą ilość tekstów. Każda agencja interaktywna może też sobie całkowicie inaczej przygotować pozycjonowanie kraków. Są firmy, które w ogóle nie będą się zajmowały pisaniem tekstów, ponieważ będą opierały swoją działalność na programach partnerskich. Wówczas tylko umieszcza się dużą ilość odnośników na konkretnych stronach internetowych albo inwestuje się w reklamę. W Polsce ciągle jednak sprawdza się pisanie tekstów a jak pokazują nam analizy przygotowane przez Google oraz inne duże firmy posiadające wyszukiwarki ciągle jeszcze kontent, czyli zawartość będzie wyznaczać możliwości pozycjonowania. Zasada jest bardzo prosta. Im częściej będą wracały na konkretną stronę roboty wyszukiwarek, tym bardziej wysoko będzie się znajdować w rankingach konkretny adres internetowy. Każdy pozycjoner musi pamiętać o tym, aby w ten sposób zapewniać swoim klientom pozycjonowanie kraków. Trzeba także przeprowadzić na początek dokładną analizę. Statystyki będą miały kluczowe znaczenie. Na początku sprawdza się popularność strony wyszukiwanej do tej pory. Wtedy pozycjoner wie czy trzeba coś poprawić w obszarze grafiki albo zawartości na stronie głównej lub kilku podstronach. Istotne też będzie wykonanie mapy strony. Chodzi o to by mieć udostępniony pewien schemat, który będzie naszpikowany odnośnikami. To będzie podwójnie pozycjonować stronę internetową. Coraz częściej też inwestuje się w tzw. długi ogon – frazy składające się nawet z 5 wyrazów.