Rosnąca świadomość ekologiczna sprawia, że coraz częściej rezygnujemy z plastikowych reklamówek na rzecz bawełnianych woreczków wielokrotnego użytku. Niejeden producent worków papierowych wie jednak doskonale, że zawsze będzie miał ogromną przewagę nad trwałą bawełną dzięki jednemu zasadniczemu czynnikowi – wrażenie sterylności. 

Choć coraz częściej decydujemy się na niepakowanie owoców i warzyw w supermarketach, bądź pakowanie ich do jednego woreczka. O ile nie jest to kłopot, bo przed jedzeniem i tak włożymy je pod kran, o tyle w przypadku np. pieczywa… zależy nam na czystym opakowaniu. Papierowe woreczki coraz częściej nie posiadają foliowych wstawek, a podobnie jak bawełniane koleżanki – mogą zostać użyte ponownie np. kolejnego dnia jako opakowanie na kanapki do pracy lub szkoły. Nawet jeśli wylądują w koszu szybciej niż plastikowe reklamówki, możemy być pewni, że… ulegną rozłożeniu w ekspresowym tempie.

Papierowe worki znajdują zastosowanie nie tylko w przemyśle spożywczym – coraz chętniej pakujemy do nich również zakupy kosmetyczne w drogeriach, sypkie sole kąpielowe oraz mydła kupowane na wagę. Również znane sieciówki (odzieżowe bądź z dodatkami do naszych mieszkań) dają wybór – to od nas zależy czy swoje dobra przyniesiemy w nieekologicznej foliówce czy może… papierowym worku.

Pomimo tego, że radykalni reprezentanci ruchu ‚less waste’ decydują się na całkowite wyeliminowanie opakowań i swoje zakupy przynoszą tuląc w ramionach – świadomość rozsądnego klienta musi pomóc mu wybrać ‚mniejsze opakowaniowe zło’.